Latest publications

Fox-Boyer, A. (2022) POPT er en psykolingvistisk intervensjonsmetode for barn med språklydvansker. Info Vest Forlag

Clausen M, Fox-Boyer A (2022) Reliability and Validity of the Logofova – a speech assessment for Danish-speaking children. Journal of Communication Disorders 95:106168  DOI: 10.1016/j.jcomdis.2021.106168

Fox-Boyer A, Lavaggi S, Fricke, S (2022) Phonological variations in typically developing Italian-speaking children aged 3;0-4;11. Clinical Linguistics and Phonetics 36(2-3):241-259 doi: 10.1080/02699206.2021.1945686
Lang S, Zhang D, Poustka L, Bartl-Pokorny KD, Pokorny FB, Bölt, S, Sachse S, Mani N Fox-Boyer AV, Hartung M, Einspieler C, Marschik PB (2021) Früherkennung von Entwicklungsstörungen: Kanonisches Lallen (k)ein diagnostischer Marker(!)?. Kindheit und Entwicklung 30 (1): 15–24
Allemann R, Caviezel AS, Geigenberger A, Fox-Boyer A (2020) Der Erwerb des [r] in Zürich. Logopädieschweiz 2: 4-10
Fox-Boyer A, Albrecht K, Fricke S (2020) Phonologische Prozesse bei sich typisch entwickelnden türkischdeutsch-sprachigen Kindern. Sprache Stimme Gehör 44: 1–8
Fox-Boyer A, Schulte-Mäter A (2020) Verbale Entwicklungsdyspraxie und Inkonsequente phonologische Störung: zwei seltene distinkte Störungsbilder. Forum Logopädie 34(4): 16-23
Lang S, Willmes-Hinckelday K, Marschik P, Zhang D, Fox-Boyer A (2020) Prelexical phonetic and early lexical development in German-acquiring infants: canonical babbling and first spoken words. Clinical Linguistics and Phonetics 52(2): 185-200